Misha Omar Uses Imaniar's Song Without Permission

indonesian singer imaniar claims misha omar from malaysia use semoga abadi song without permission 2011

Imanar, a 45 year-old singer from Indonesia is furious with Malaysian singer Misha Omar. It took her a while to voice out her anger, seeing that this case was discovered by her in 2000.

Why?

It seems that Misha has used Imanar's song, "Semoga Abadi" and put the song in her own album without permission. No composer was given and the worst part was that Imaniar's voice had been made as a backdrop in that song. That's a smack on the face if you ask me.

"Misha guna lagu itu dengan judul yang sama pada tahun 2006. Dalam album tak ditulis pencipta dan paling menyakitkan hati saya apabila suara saya digunakan sebagai suara latar oleh Misha Omar. Benar-benar sakit hati dan rasa diinjak"

The song was created in the year 2000 when Imaniar had a contract with BMG Indonesia. She created this song with Yossi Hitiyaubesi then compiled in an album titled 'Imaniar'.

"Lagu itu telah dicipta pada tahun 2000 sewaktu saya mempunyai kontrak dengan BMG Indonesia. Saya cipta lagu ini bersama Yossi Hitiyaubesi dan kemudiannya lagu itu dimuatkan dalam album yang berjudul Imaniar. Saya juga ada mengeluarkan klip video untuk lagu ini tapi mungkin kerana ada masalah jadi lagu itu kurang dipromosikan dan ia kurang dikenali."

Too late- the song "Semoga Abadi"had been produced by BMG Music Publishing in 2002.

Source from Murai

0 comments:

Post a Comment